Pep Montes i l’EVJ

L’Estratègia Valenciana de Joventut (EVJ). A càrrec de Pep Montes, expert en polítiques de Joventut.

Les claus de L’EVJ són quatre, dins de les quals podem destacar punts concrets:

  1. Crear un marc de referència en què localitzem les coses en comú, en què estem d’acrod; i trobar respostes a cada dubte.
    • Hem de preguntar-nos i aclarir de què parlem quan parlem de joves, política de Joventut i el paper de l’Admnistració.
    • S’han de desenvolupar polítiques que afavorisquen l’emancipació de la Joventut per a fer possible els seus projectes de vida. A més de superar dificultats, els i les joves han de tindre recursos al seu abast hui i poder participar en qualsevol àmbit que els envolte en el present.
    • Discurs positiu.
    • S’ha de reforçar el paper transversal. L’única possibilitat real de fer un treball real de transversalitat és creant una unitat tècnica de Joventut
    • Combinació entre gestó pública i acció cívica. No es pot desenvolupar, si no es treballa amb l’acció cívica. El paper de l’aministració és indispensable, però és coix si no actúa en combinació de l’acció de la joventut.
    • L’espai de desenvolupament és local, entorn de proximitat. EVJ va dirigida a l’entorn local.
    • Principis i drets: la integralitat, la diversistat, la participació i la proactivitat
    • Idees força: interlocució i vincle, experimentació i aprenentatge, apoderament i transformació digital
    • Eixos Creuats: Individu / Col·lectiu, Igualtat / Diversitat, Públic / Comunitat, Proximitat / País
    • Agents de EVJ : Joves (protagonistes), món cívic i associatiu, professionals i Administració

    Montes ho diu clarament als i les professionals de Joventut: «Heu de fer valdre el vostre paper i reivindicar-vos com a col·lectiu professional. Heu de tindre veu diferencial. Heu de parlar des de l’òptica i creteri propi, no com a representants de l’Administració. El criteri tècnic és de cada professional. El professionals de Joventut han de ser partíceps amb veu pròpia».

    • Criteris d’execució: Progressió, primer les persones, No a l’activisme, Missatge positiu, Tot ens interessa, dret d’ingerències.

    Montes: «No hi ha política de Joventut si no hi ha promoció de la joventut. Si no hi ha persones, professionals des de l’ambit administratiu i associacitu, no hi ha política de Joventut. El nostre objecte de treball és subjecte».

  2. Una caixa de ferramentes.
  • Ens preguntem: què ens cal per a fer-ho bé?
  • Els organismes: El Consell Rector de l’IVAJ, l’Oficina Tècnica de l’EVJ, Observatori Valencià de la Joventut i la comissió interdepartamental de  Joventut
  • Els mapes: Mapa Valencià d’Equipaments i Serveis a la Joventut, Mapa de Serveis Sectorials a la Joventut, Mapa Professional de Polítiques de Joventut. Mapa valenciá de la Participació de la Joventut.
  • El desplegament: plans territorials de Joventut, Xarxa Jove, Sistema de Suport a les Polítiques Locals i sistemes de suport a la participación de la joventut.
  • Sistema de suport a les polítiques locals: contractes programa, recursos econòmics, cooperació territorial – Xarxa Jove, formació, col·lecció de guies per a la intervenció, repertori de polítiques territorials i bones pràctiques, xarxa telemàtica

3. L’aparador (hem de mostrar el que fem):

  • Tot el que es fa en polítiques de joventut a la comunitat valenciana es visualitzarà.
  • Fem plans: acció de Govern, acció de l’IVAJ, acció territorial i acció jove.
  • Proposta integral: ocupació i emprenedoria, inclusió, participació, aprenentatges (educació i formació), salut i benestar, voluntariat i drets civils, mobilitat (joves al món) i creativitat i cultura
  • La mixtura per a cada àmbit: que fa departaments de govern, ivaj, monucipis i mancomunitats i joves. Com es coordinen, com cooperen i què fan junts? Coneixement compartit, cobjectius comuns, estrategies complementaries i indicadors i avaluació conjunta.

4. Un ritme:

  • Ordre.
  • El cicle: El nostre marc de referència, experimentem, adquirim coneixement, revisem, construïm, avaluem i tornem a començar el cicle.

Cap a on anem?

WhatsApp Image 2018-11-07 at 12.27.22

1 Comment

Deja una respuesta

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Salir /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Salir /  Cambiar )

Conectando a %s